فهرست منو
رعایت این نکات، برای داشتن پوست شفاف کمک کننده است

برای داشتن پوست شفاف چه کنم؟

بسیاری از خانم ها دوست دارند که ظاهری زیبا و آراسته داشته باشند و برای آن نیز ممکن است ساعت ها در هفته وقت صرف کنند .
بعضی ها نیز به آرایش رو می آورند.
گرچه آرایش ممکن است در بعضی از جاها به شما کمک کند اما اهمیت داشتن چهره طبیعی و پوست شفاف نه تنها راه آسان تری است و باعث محافظت شما در برابر مواد شیمیایی موجود در مواد ارایشی میشود بلکه اجازه می دهد حتی در بعضی وقتها نیز که آرایش نداشته باشید نیز زیبا جلوه کنید .

توصیه هایی برای داشتن پوست شفاف :

اگر علاقه مند هستید که پوست سالم تر و شفاف تری داشته باشید با ما در این مقاله همراه باشید.

کنترل بر روی نحوه غذا خوردن خودتان

یک رژیم غذایی که حاوی مواد ضروری برای پوست شما باشد میتواند برروی شفافیت پوست شما بسیار تاثیر گذار باشد. سعی کنید که در وعده های غذایی تان به اندازه کافی میوه و سبزیجات بگنجانید.

سبزیجاتی که برگ های تیره دارند، حاوی مواد آنتی اکسیدانی هستند که می‌توانند خستگی پوست شما را از بین ببرند.
همین طور غذاهایی که حاوی اسید چرب امگا ۳ هستند ، مانند گردو و بادام و همینطور میوه هایی که حاوی ویتامین سی هستند، مانند پرتقال ، نارنگی و ۰توت فرنگی برای شفافیت پوست شما بسیار کمک کننده هستند.

همچنین برای مراقبت از پوست استفاده از غذاهایی که حاوی منابع پروتئینی سالم هستند مانند گوشت ماهی و مرغ و همینطور مصرف پروتئین های گیاهی مانند لوبیا، عدس و نخود نیز می‌توانند مفید باشند.

اشعه آفتاب و محافظت پوست در برابر آن:

شاید برایتان جالب باشد که مهمترین عامل در پیری زودرس پوست، اشعه مضر خورشید می باشد.
اشعه آفتاب می‌تواند باعث ایجاد نقاط تیره و کک و مک بر روی پوست شما گردد بنابراین، برای داشتن پوست شفاف ، محافظت خودتان در برابر نور خورشید را در نظر گیرید همچنین از کرم ضد آفتابی که حاوی spf مناسب در حدود ۳۰ می باشد استفاده کنید.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب

عامل دیگر برای مراقبت از پوست خود، این است که محصولاتی را برای خود تهیه کنید و یا از ماسک های خانگی استفاده کنید که برای پوست شما مناسب هستند.
عمده مراقبت پوست شما شامل سه مرحله شستن و پاکسازی از مواد الوده ، مرطوب کننده مناسب و استفاده از ضد آفتاب ها هستند.
همچنین استفاده از محصولاتی که کلاژن پوست شما را بیشتر و محکم تر کند استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از محصولات خانگی و یا پروداکت هایی که در بازار موجود هست استفاده کنید لازم است ابتدا پوست خود را بشناسید، مراقبت از پوست باید از سنین جوانی شروع شود.

فعالیت بدنی و نقش آن در حفظ سلامت پوست:

فعالیت بدنی، نه تنها برای حفظ سلامت بدن شما و کمک به کارکرد صحیح دستگاه گوارش کمک کننده است بلکه می تواند به جلوگیری از افسردگی نیز کمک کند، داشتن فعالیت فیزیکی مناسب در هفته، باعث می شود که سموم بدن شما بهتر دفع شود.
اکسیژن رسانی به پوست شما بیشتر شود و در نتیجه پوست شما، شفاف و شاداب تر گردد.

داشتن یک فعالیت بدنی که به آن علاقه دارید مانند یوگا، پیاده روی و شنا می تواند نه تنها حالتان را خوب کند بلکه پوست شما را نیز بهتر کند.

البته بسیار مهم است که دقت داشته باشید، در زمانی که پیاده روی میکنید، در برابر نور خورشید پوستتان را محافظت بکنید و یا اگر به ورزش شنا علاقه دارید بعد از شنا کردن از لوسیون هایی که مانع خشکی پوست شما میشوند استفاده بفرمایید.

مکمل های غذایی و تاثیر آنها در داشتن پوست شفاف :

بسیاری از ما در هنگام روز به علت داشتن فعالیت های متعدد، فراموش می کنیم که بعضی از مواد مغذی را به بدنمان برسانیم اگر چه بسیار مهم است که شما در رژیم غذایی خود، از مواد غذایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها ی طبیعی هستند، استفاده فرمایید.

اما در بعضی از مواقع که به هر دلیلی احتمال می دهید نتوانید تغذیه کامل و مناسبی داشته باشید، استفاده از مکمل ها و ویتامین های D, C, B12,A ، کلسیم ، آهن و روی را فراموش نکنید، انها همچنین می‌توانند برای سلامتی پوست و موهای شما مفید باشند.
همچنین می توانید از خشکبار های مناسب برای میان وعده های خود استفاده کنید. وقتی به منزل می‌آیید می‌توانید چای سبز بنوشید که حاوی نوعی آنتی اکسیدان بوده و برای پوست تان نیز مفید است.

ارتباط نوشیدن آب و پوست شفاف

نوشیدن آب و پوست شفاف

آب، ماده ای ضروری است که بخش اصلی تمامی سلول ها و بافت های بدن شما را تشکیل می دهد. قسمت‌های مهمی از مواد داخل رگ ها و همینطور فضای داخل و خارج سلولی شما را آب تشکیل داده است. بسیاری از مکانیسم‌ ها و فعل و انفعالات دفع سموم بدن شما از طریق آب انجام می گیرد.

اینکه چه مقدار آب باید بنوشیم بستگی به فاکتورهایی مانند سن، جنس، رژیم غذایی، سطح فعالیت شما، چه مقدار تعریق می‌کنید در چه محیطی و در چه درجه حرارت و رطوبتی زندگی و کار می کنید و خیلی از فاکتورهای دیگر دارد.

نوشیدن آب باعث میشود مواد سمی و دفعی سلولی سریعتر از بدن شما دفع می گردند بلکه مطالعات حاکی از این هستند که نوشیدن آب کافی می تواند برای کسانی که برنامه کاهش وزن را در نظر دارند نیز به لاغریشان کمک کند.

بسیاری از افراد گرسنگی و تشنگی را با یکدیگر اشتباه می گیرند. در واقع ممکن است بدن شما سیگنال هایی را که در هنگام گرسنگی و تشنگی دریافت می‌کند را به طور کافی نتواند از یکدیگر تشخیص دهد.

علت دیگر، این است که وقتی شما آب می نوشید، مقداری از فضای معده شما توسط آب آشغال میشود و می‌تواند موقتاً به شما احساس پری شکم و سیری را القا بکند و در نتیجه ، اشتهای شما را کاهش دهد .
مطالعات نیز، حکایت از این دارند که مصرف آب، می تواند با تاثیری که بر روی سلول ها و میتوکندری ها می گذارد بر افزایش متابولیسم بدن شما و همینطور چربی سوزی آن کمک کند و در نتیجه، وزن شما را کاهش دهد.

سعی کنید نوشیدن آب را برای داشتن پوست سالم و کنترل وزن، در برنامه زندگی خود در نظر داشته باشید.

بهتر است برای نوشیدن آب سعی کنید خلاق تر رفتار کنید واب را داخل لیوان های زیبا و پارچ های شفاف بریزید و آن را با برش هایی از میوه هایی مانند لیمو ترش، برگ نعنا و یا سایر میوه‌ها پر خاصیت تر کنید.

تاثیر یائسگی بر پوست

در دوران یائسگی سطح هورمون ها ی تخمدان ها از جمله هورمون استروژن، در بدن شما کاهش پیدا می‌کند. در این دوران تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد و در نتیجه میزان چربی، رطوبت و استحکام پوست شما کاهش می یابد و در نتیجه خاصیت کشسانی پوست شما کاهش می یابد.

همه اینها با هم، باعث می‌شوند که در زمان یائسگی پوست شما خشک تر گردد. و همچنین چین و چروک و افتادگی در سن یائسگی، تشدید گردد.

شما با استفاده از راهکارهای موثر می‌توانید به کاهش اثرات هورمون استروژن بر پوست خودتان غلبه کنید. اما بسیار مهم است که مراقبت پوست را نه در دوران یائسگی، بلکه از سنین جوانی هنگامی که سن ۲۵ سال را داریم شروع کنیم.
آیا شما فکر می کنید که یائسگی همیشه تاثیر منفی بر روی پوست شما میگذارد و همه افراد با سن یائسگی پوست شان بدتر بنظر میرسد با ما در پست بعدی همراه باشید.

آیا یائسگی همیشه تاثیر منفی بر روی پوست شما دارد؟

 بعضی از افراد بعد از ۵۰ سالگی پوستشان بهتر می‌شود. بعضی از زنان که دچار پوست چرب هستند زمانی که دچار تغییرات هورمونی یائسگی می گردند؛ میزان چربی پوستشون کمتر می شود.

خانم هایی که به سن یائسگی میرسند کمتر دچار جوش صورت میشوند. بعلت هورمون پروژسترون بسیاری از خانم هایی که پوست چرب دارند زمانی که وارد سیکل قاعدگی خود می‌گردند متوجه جوش صورت می شوند و احساس میکنند بعد از پریود پوست شان بهتر میشود.

همچنین تغییرات پوستی ناراحت کننده به نام روزاسه در پوست افراد یایسه کمتر مشاهده می‌شود. روزاسه به حالتی که بر روی پوست صورت شما التهاب و قرمزی مزمن روی گونه ها، بینی و پیشانی رخ می‌دهد گفته میشود.

در بعضی از خانم‌ها حفره های پوستی نیز کمتر مشاهده می گردد و افزایش سن باعث می‌شود که حفره‌های قابل مشاهده کمتری روی پوستشان مشاهده گردد. همیشه این طور نیست که یائسگی تاثیر منفی بر روی ظاهر پوست شما گذشته باشد.

خانم‌هایی که به مراقبت از پوست خود از سنین جوانی عادت کردند بلدند که تغییرات ناشی از کاهش استروژن را نیز با مراقبت بیشتر نیز ادامه دهند همچنان به داشتن پوست خوب در دوران یائسگی نیز پوست خوبی خواهند داشت.
از جمله کارهایی که این خانم‌ها انجام می‌دهند: رژیم غذایی خود را نباید در حفظ سلامتی دست کم گرفت. رژیم غذایی که غنی از ویتامین ، مواد معدنی و مواد مغذی باشد، کمک بزرگی به آبرسانی پوست بدن شما می کند.
عامل دیگر استفاده از مرطوب کننده ها هستند، افزایش سن که باعث کاهش تولید استروژن می شود ، چربی پوست شما را کاهش می دهد. خانم هایی که عادت کرده‌اند که از سنین جوانی از پوست شان مراقبت کرده اند و مرطوب کننده و کرم های ضدآفتاب و سایر مراقبت ها را انجام داده اند همچنان پوست خوبی نیز در یائسگی خواهند داشت.

عامل دیگر استفاده از روش های کم تهاجمی است که برای بهتر شدن پوست تان می توانید انجام دهید. لایه بردارهای ملایمی که برای کاهش خطوط و همینطور صاف کردن پوست تان می توانید استفاده کنید.

نقش خواب در عملکرد بدن

وقتی میخوابیم چه اتفاقاتی در بدن ما می افتد؟

همه ما می دانیم که داشتن خواب مناسب شبانه برای سلامتی و شادابی پوست ما ضروری است. وقتی که ما میخوابیم چه اتفاقاتی در بدن ما رخ می دهد و نقش خواب درسلامتی و طراوت پوست شما چگونه است، خواب ما در تمام مدت، ثابت و یکسان نیست و شامل چرخه های خواب سبک و عمیق می‌شود.

در مرحله خواب، مغز خاطرات را مدیریت می کند و اطلاعاتی را که در طول روز کسب کرده پردازش می کند. همچنین، سیستم ایمنی بدن به شدت فعال می شود.

نقش خواب در عملکرد ایمنی و دفاعی بدن

خواب علاوه بر شادابی پوست ، نقش مهمی در عملکرد ایمنی و دفاعی بدن در برابر بیماری ها دارد. همچنین خواب کافی نقش مهمی در سلامت پوست شما دارد. تحقیقات نشان دادند که بسیاری از سلول‌های پوستی شما، ساعت زیستی دارند و خواب شبانه شما، تاثیر مستقیمی برای حفظ سلامت پوست شما دارد.

کمبود خواب می‌تواند در بروز بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات پوستی مانند جوش و همچنین بیماری‌های مانند پسوریازیس نقش داشته باشد.
تحقیقات نشان داده اند که کمبود خواب می‌تواند خاصیت کشسانی و همینطور رطوبت پوست شما را کاهش دهد. همینطور منافذ پوستی و یا پرها واضح تر دیده می شوند که به ظاهر پوست شما حالتی خسته و کسل را می دهد.

همچنین گردش خون در پوست شما کاهش پیدا می‌کند و پوست شما حالت کدر پیدا می کند. همین طور، زمانی که در خواب هستید هورمون های مختلفی در بدن تنظیم می گردند.

یکی از آنها، کورتیزول است که سطح آنها کاهش پیدا می‌کند. کورتیزول همان هورمونی است که از غدد فوق کلیوی ترشح می‌گردد و در نتیجه شما در زمانی که استرس دارید متوجه میشوید که پوست شما غیر شفاف می‌شود. بنابراین، اگر دوست دارید که پوست بهتری داشته باشید، خواب شبانه خود را تنظیم کنید.

 

نکاتی برای داشتن خواب مناسب جهت افزایش شادابی پوست

 

نکاتی برای داشتن خواب مناسب جهت افزایش شادابی پوست

خواب مناسب باعث شادابی پوست و تندرستی، درخشندگی و شفافیت پوست شما کمک می کند. هنگامی که شما می خوابید، متابولیسم یا سوخت و ساز بدن شما کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه رادیکال‌های آزاد که برای پوست شما مضر هستند، کم می گردند.

علاوه بر آن، زمانی که شما می خوابید کمتر در معرض آلودگی‌های محیطی و یا تابش اشعه ماورای بنفش خورشید که برای پوست شما بسیار ضرر دارد قرار می گیرید.

 

رعایت این نکات، برای داشتن پوست شفاف کمک کننده است

  • برای بسیاری از افراد اما نه همه افراد، خوابیدن از ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح مناسب است.
    داشتن خواب عمیق و باکیفیت باعث جلوگیری از افتادگی، چین و چروک و همچنین پیری زودرس پوست شما می گردد.
  • نکته دیگر که بر پوست شما تاثیر می‌گذارد، نحوه خوابیدن است. موقع خوابیدن بر روی صورت خود نخوابید . زیرا در این حالت گردش خون پوست انجام نمی‌شود و صورت شما دچار چین و چروک می گردد.
  • نحوه خواب درسلامتی و شادابی پوست شما بسیار موثر می باشد در موقع خوابیدن از لباس‌های نخی استفاده کنید. زیرا امکان تبادل هوا و جریان خون را بهتر برقرار می‌کنند.
  • همچنین به ملحفه ها و روبالشی های خود دقت کنید چراکه آنها می‌توانند عامل مضری برای پوست شما باشند. ملحفه ها و یا روبالشی هایی که کثیف هستند باعث می‌شوند که منافذ پوستی شما بسته شوند
  • استفاده طولانی مدت از روبالشی های زبر نیز می تواند باعث آسیب به کلاژن و پروتئین های مفید پوست شما که در استحکام پوست شما تاثیر دارندگردد.
  • برای اینکه پوست شما شفاف باشد قبل از خواب لوازم آرایش را از روی پوست خود پاک کنید. صورتتان را قبل از خواب بشویید تا پوستتان بهتر تنفس کند .
  • می توانید از محصولات که برای مراقبت و شادابی پوست خود تهیه کرده اید در این موقع از شبانه روز که پوست، فرصت ترمیم بیشتری برای خود دارد و همینطور در معرض اشعه مضر افتاب قرار نمیگیرد استفاده بفرمایید.